5. 5. 2013

Zasvěcená | Cynthia Hand | Spalující oheň byl jen začátek

Název: Zasvěcená
Originální název: Hallowed
Autor: Cynthia Hand
Série: Nadpozemská (#2)
Nakladatelství: CooBoo (2013)
Překladatel: Ivana Svobodová

obsahuje spoilery na první díl

Clara se spoustu let připravovala na to, jak jednoho dne naplní svoje poslání. Na konci prvního dílu ale Clara musela udělat vážné rozhodnutí, buď splní poslání, nebo zachrání svého přítele Tuckera. Clara se rozhodla, že láska je pro ni důležitější, než poslány shůry. Clara také zjistila, že její kamarád, ke kterému ji pořád něco táhne, je také nadpozemská bytost. Teď ví, že být andělem nebude taková paráda, jako by se mohlo na první pohled zdát. Teď je Clara nešťastná, protože se musí rozhodnout, zda zůstane s Tuckerem, kterého opravdu miluje, nebo zkusí vztah s Christanem, jehož jí předurčil osud. Ještě ke všemu ji pronásleduje nový sen..

Ukázka:
V poslední době se mi to stává často. Občas, obvykle když to nejmíň čekám, mi přijde, jako bych dokázala proniknout do myslí druhých. Tak například teď vnímám Christianovu přítomnost na druhé straně tak intenzivně, že mi připadá, jako by mě propaloval očima. Nedokážu rozeznat jeho jednotlivé myšlenky, spíš to, co prožívá - všímá si, jak snadno se s Tuckerem pouštím do přátelské přestřelky. Přál by si, abych takhle vtipkovala i s ním, abychom si mohli konečně promluvit a překonat minulá nedorozumění. Chtěl by mě taky umět takhle rozesmát.                                      (Zasvěcená, Cynthia Hand, CooBoo 2013, str. 16, překlad - Ivana Svobodová)

Prvnímu dílu jsem jen tak tak nedala při hodnocení plný počet, tak moc se mi Nadpozemská líbila. Ale co se to stalo se Zasvěcenou? Jediné, co se řeší, je milostný trojúhelník Tucker - Clara - Christian. Clara pořád přemýšlí nad tím, co by měla udělat, co chce udělat, co by bylo nejlepší pro ni... a tak dále. Všechno se omílá pořád dokola, celá kniha se natahuje jenom tím, jak Clara přemýšlí nad tím, s kým chce být.

V knize se v podstatě nic neděje. Žádná velká akce nebyla ani v prvním díle, když nepočítám požár na konci. V Zasvěcené? Dá se říct, že se v podstatě nestalo nic závratného, až na jednu skutečnost, o které vám samozřejmě nebudu psát, protože nechceme žádné spoilery. Díky stylu autorky a dobrému překladu je kniha velmi čtivá, občas nějaký vtípek, vtipkování ale není všechno. Neuškodilo by však knihu trochu proškrtat, nebo právě - což by bylo lepší - přidat více akce.

Chápu, že jde o andělskou sérii, ale aby se to v knize anděly opravdu jenom hemžilo? To snad ne. Když už je to anděl na každém kroku, uvítala bych, kdybych se o historii andělů z pohledu Cynthie Handové dozvěděla víc.

Kniha je plná klišé, nestane se nic převratného, postavy? No, to je kapitola sama pro sebe. Clara se občas chová, jako by utekla z nějakého zařízení pro choromyslné, Christian je naprosto bezcharakterní a Tucker? Tucker, kterého jsem během prvního dílu opravdu milovala a přála si, aby takového Tuckera někdy potkala, už taky není takový, jako byl v prvním díle a je ho tam o dost méně, což se mi jako "týmu Tucker" vážně nelíbilo. Snad jedinou zajímavou postavou je Clařin bratr Jeffrey, který sice v příběhu nedostane mnoho prostoru, ale při pasážích, kde se objevuje, to vypadá, že by se z toho ještě mohlo něco vyklubat.

Co víc říct, zajímá mě, jak celá série dopadne, ale že bych v noci z nedočkání nespala? To asi ne. Jsem druhým dílem andělské série opravdu zklamaná, jako by knihu snad ani nepsala Handová a nechala za sebe knihu napsat někoho jiného. Škoda, opravdu mě to mrzí, uvidíme však, co přinese poslední díl.

*za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství CooBoo

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.