11. 5. 2013

Prohlídka knihovny (část první)

Při posledním přerovnávání knihovny jsem se rozhodla, že vás s mojí sbírkou knih seznámím. Ještě úplně na začátek, než začnu s fotkami - nejsou v příliš dobré kvalitě. Ale na takové to běžné koukání a šmírování do určitě stačit bude. Můj mobil prostě kvalitnější fotky nezvládá.

Na první zastávku to budou knihy z několika nakladatelství. Bude to Knižní klub, Fragment, Odeon. Československý spisovatel a Argo.


Knihy z nakladatelství Knižní Klub v mé knihovně jednoznačně dominují a jako jediné nakladatelství v mé sbírce má pro sebe celou velkou polici. Proč zrovna toto nakladatelství? Asi to bude tím, že jejich knihy opravdu stojí za to. Ale také k tomu určitě přispívá fakt, že jako člen Knižního klubu, mám na spoustu knih výraznou slevu. Z KK převažují určitě YA knihy, občas nějaká detektivka, nebo třeba thriller či krimi. U Fragmentu určitě také dominují YA knihy, v Odeonu to jsou knihy pouze dvě, u Československého spisovatele jakbysmet. U Arga to je převážně Dan Brown, ale .. pojďme se na to podívat důkladněji.


Jako první je tu docela čerstvá novinka Ostré předměty od Gillian Flynn, můžete si přečíst i recenzi. Velmi drsný a neobvykle šokující psychothriller, který vás nenechá chladným. Dále je tu loňská novinka Niceville, knihu jsem ještě nečetla, ale podle anotace i podle některých recenzí by mělo jít o opravdu dobrý thriller. Dále YA série Leviathan, ve které mi chybí poslední díl, od Scota Westerfelda. Steampunková série, která je možná spíše pro mladší čtenáře, ale fanoušky si získala i u těch starších. A ty nádherné ilustrace, ach. Dále vynikající kniha Černobílý svět od Kahtryn Stockettové, kniha pojednává o 50. letech 20. století, kdy v Americe bylo nemyslitelné, že by černoši byli stavěni na stejnou úroveň, jako běloši. Černé ženy byly využívány pouze pro domácí, nebo jiné podřadné práce. Na motivy knihy byl natočen také skvělý stejnojmenný film. Angelologie, abych řekla pravdu, ani nevím, o čem kniha je, vím jen to, že mi na té poličce sedí už asi tři roky, tak snad brzy. Proroctví sester je kniha, o které můžu říct, že mě opravdu nebavila a šíleně vytáčela. Přesto si ale kniha své fanoušky našla, ale za MĚ - proboha, nečtěte to. Smečka a Vzpoura, série, ve které mi opět chybí poslední díl. První díl se mi sice docela líbil, ale podle recenzí a názorů českých i zahraničních čtenářů, to jde s dalšími dvěma knihami dolů, proto nevím, jestli se ke Vzpouře vůbec kdy dostanu a třetí díl kupovat nehodlám. Inkarceron a Sapphique, tak jak tady tyto dvě knihy vidíte, to jest kompletní série. Při dnešních dvaceti dílných sériích, je to docela vítané. Jde o, hm.. dystopickou? Steampunkovu? sérii, kdy mám opět přečtených jenom první díl, na druhý si určitě čas udělám, ale budu si muset přečíst i ten první, protože si z něj prd pamatuji. Thriller Bílý žár, bylo po dočtení neskutečné zklamání, naprosto obyčejná, ale nádherná obálka, zajímavá anotace, neobvyklé umístění, ale prostě.. ani tohle nestačilo. 


Vražda v Mezopotámii od Agathy Christie, od této slavně autorky detektivních jsem četla pouze Deset malých černoušků, a musím říct, že to byl větší napínám než spousta novinek. Takže na Mezopotámii si určitě čas najdu. Na Mánii od Craiga Larsena, si můžete přečíst recenzi. Turista. Další kniha v knihovně, o které houbelec vím, kdysi dávno (no, zas tak dávno ne), jsem ji dostala jako dárek za nákup na buxu za nějakou extra výhodnou cenu. Šepot je opět kniha za výhodnou cenou, tuším, že to bylo 99Kč. Mělo by opět jít o nějakou detektivnku, thriller.. Kacíř je historický román ze 16. století v době života Giordana Bruna. Lovkyně informací, velký knižní hit loňského roku, ihned jsem si ji musela koupit. A ano, tušíte správně, ještě jsem se k ní nedostala. Opět by mělo jít o nějaký thriller, tentokrát se zajímavým prostředím - Afrika. Dále následuje kompletní (haleluja!) série Hex Hall, haha, ale bohužel jsem zatím četla jenom první díl, ze kterého si opět nic moc nepamatuju, snad jenom to, že to byla vážně sranda. Dále je to letošní - vlastně loňský - vánoční dárek, duchařská kniha od Meg Cabot Mezi láskou a smrtí. A dále můžete vidět dva díly ze série Železná víla - Železný král a Železná dcera, do čtení této vílí série se mi nechce moc pouštět, protože její vydávání bylo nakladatelstvím pozastaveno kvůli nízké prodejnosti. 


Ach, už to z KK bude konečně všechno. Pod nekonečnou oblohou, je dystopická kniha, která u nás i v zahraničí má spoustu fanoušků. Já jsem četla první asi 70 stran a vůbec se mi to bohužel nelíbilo, třeba příště. Pád a Muka, dva první díly série Andělé, na tyto knihy jsem se nesetkala s moc dobrými ohlasy, no uvidíme, co přinese čtení. Dcera kostí a dýmu je nejspíš velmi zvláštní knihou, co se mi doneslo od lidí, kteří ji četli no.. buď z ní byli nadšení, nebo ji naprosto odvrhovali a pozor, v této knize se objevuje Praha. Dále vidíte sedm dílů ze série Škola noci uf, už ani nevím, kolik jich je dalších. Šest dílů jsem přečetla, na sedmý jsem jaksi neměla nervy. První díl sci-fi série Vesmírná pouť Mlhovina. Podle anotace mi kniha na první pohled připomíná Loď mezi hvězdami, ale přesto mám takové tušení, že to bude o dost jiné. A jako poslední je tu Princeznám sluší růžová, bůh ví kolikátý díl ze série Princezniny deníky. 



Finské pouto, kniha, na kterou jsem opravdu zvědavá. Mám ji na recenzi proto se do ní určitě co nejdřív pustím. Od finského autora jsem ještě nic nečetla a! příběh se odehrává v Londýně. Následují knihy od Dana Browna Da Vinciho kód, Ztracený symbol, Digitální pevnost, Anatomie lži. Knihy od Browna vážně můžu, těším se na jeho novou knihu. Jedinou, kterou bych označila za nejhorší, bude bohužel Anatomie lži. Jeden den, kniha, podle které byl natočen stejnojmenný film. Se čtením musím počkat, dokud nezapomenu na jeden spoiler, který jsem si přečetla - ano, byl naprosto viditelně označen, jenom já jsem nenapravitelná, od té doby si dávám sakra pozor a spoilery nečtu. Zlodějka knih a Posel, dvě knihy od Markuse Zusaka. Tohoto autora vážně uznávám. Tyto dvě díla jsou tím nejlepším, co jsem kdy četla, pokud jste nečetli - doporučuji. Veronika se rozhodla zemřít, jediná kniha od Paola Coelha, kterou jsem zvládla dočíst do konce a která se mi opravdu líbila. Kafka na pobřeží od slavného autora Haruki Murakamiho, kdysi jsem dočetla do poloviny a dál jsem se prostě nedostala, buď na to nebyla vhodná doba, nebo mi vážně nesedla. Svět podle Garpa od Johna Irviga, bože, já to vážně přečtu!



Mlčení jehňátek, nevěřím tomu, že by kniha mohla překonat film. Anthony Hopkins jako Hannibal Lecter je prostě nezapomenutelný. Klasika 1984, no, ne, vážně. Ještě jsem to nečetla. Zombie série Krásní mrtví Jonas a Arizona, chybí mi poslední dva díly, ani po nich netoužím. Sérií, které L. J. Smith napsala je opravdu nespočet. Temné vize jsou snad tím jediným, co se dá číst. Ah. ano. Kompletní Hunger Games, k tomu doufám, nemusím nic dodávat. 


Rozdělené srdce, Syn pekel a Lovec duchů, všechny tyto tři knihy mám už neskutečně dlouho na recenzi, a pořád jsem se k nim nedostala, jsem si jistá, že mě ve Fragmentu pěkně proklínají. Odkaz dračích jezdců,  někdo si myslí, že je to série pro mladší čtenáře, ale říkejte si co chcete, já ji vážně miluju. Mayské proroctví, kniha, která mě neskutečně zklamala. Prostě.. vážně děsná blbost. Nebezpečná láska, kniha od české autorky, kterou snad každý miluje, ještě jsem neměla tu čest.

Pokud jste dočetli až sem, tak doopravdy gratuluji. A pokud se vám tento článek líbil, těšte se, přijdou ještě tři další! 




8 komentářů:

  1. Kafka na pobřeží, ach! Tu ti závidím. Ale ne dlouho, jednou budu mít Murakamiho komplet a basta fidli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přitom mě to tak nebavilo.. :( A jak mě to mrzí. Snad na druhý pokus.

      Vymazat
  2. Nejvíc ti závidím asi Zlodějku knih a Posla, ty dvě vypadají skvěle. Posel se mi moc líbil, Zlodějku jsem si po roce čekání včera konečně přinesla z knihovny domů a neuvěřitelně se na ni těším! :D :) Jednou bych si ty knížky chtěla pořídit domů, tak snad mi to vyjde. :)
    A jinak moc pěkná sbírka od Knižního klubu! Nějaké knížky od nich mám, ale tolik asi ne. :D
    Už se těším na další fotky, já vždycky ráda okukuji knihovny druhých. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, KK prostě válí:D
      Zlodějka a Posel patří u mě opravdu k tomu nejlepšímu. :)

      Vymazat
  3. Čiernobiely svet som videla iby ako film a chytil ma za srdce. Na konci som si aj poplakala. :)
    Bola by som rada, keby si navštívila môj blog http://fashionhappenss.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.